یکی یدونه.....چراغ خونه

لغت نامه 3

1391/11/25 16:55
نویسنده : مامان باران
1,187 بازدید
اشتراک گذاری

پانتومم.............تا وقتی پانتوممیم هست دیگه چه نیاز به حرف زدن اصلا زبان و بی جهت اختراع کردنعینکنیشخند

انقدر خوب این روزا دخترکم پانتومیم بازی میکنه و منظورش و میرسونه که من هر لحظه پر از شعف و شادیم دلم میخواد حرف زدن یاد نگیره این جوری بهتره .

مثلا تا در یخجال باز میشه با انگشت کف دستش و نشون میده میگه ددد بعد میگم چی بریزم دستت مامان .سس قرمز توی یخچال و نشون میده . کلا در یخچال که باز میشه یا سس قرمز میخواد یا زیتون سیاه که بدم دستش گاز بزنه و بخوره .

دارم آشپزی میکنم میخوام تو غذا رب بزنم تا شیشه رب و میارم با انگشت میزنه کف دستش و میگه دددد بعد هم همون انگشت و میکنه دهنشو میگه آمی یعنی رب بده بخورم (دعوا نکنید یه بار که خیلی گریه میکرد دادم بهش فقط یه بار )

خوب حالا د که تقریبا تمام دایره لغات دخترکمون و شامل میشه

د (با فتحه) ........دست -در- درمیزنم- در میزنن -در و بازکن(که شامل همه جور دری میشه از دره خونه بگیر تا در شیشه شیر ) در و ببند (باز مثل قبلی)     -در بیار ( لباس و کفش و جواب) 

دد......که خوب همون دد

بییم......بریم

ب آ......بیا

با ........ بالا

بغ ......بغل

ماما...........مامان

بابا .........بابا (بلاخره نمردیم این دو کلمه هم شنیدیم البته وقتی ٦ ماهه بود هم ماما هم بابا میگفت ولی یه مدت کوتاه و از اون به بعد دیگه نگفت )

نمنه ......... به خاله اش میگه 

عمو........همون عمو

انا.......انار که عاشقونه دوستش داره

نیمنه .....نیمرو

به ......غذا

نه.......همون نه که همچنان لغت پر مصرف این روزاشه دائم میگه نه

ب(با فتحه).......بله

من ....من

دو-ده.....٢-٣

نی ....... نیست

دا ........دالی

اینا .......ایناهاش (هرچی که قایم شده باشه یا نباشه پیدا کنه یا میگه دا یا میگه اینا )

شعر میخونم براش یه روز خانوم خرگوشه رفت دنبال بچه موشه .موشه پرید تو سوراخ . خرگوشه گفت......تندی میگه آخ.....بعد هم میگه نه نه که همون نرو نرو کارت دارم ......تندی میگه من ....که ادامه میدم من خرگوشی بی آزارم

روزی هزار بار میره رو وزنه داد میزنه  ١٠ که یعنی من ١٠ کیلو هم منم هی میگم خدا اون روز و بیاره که ١٠ کیلو بشی ههههههه

من میخونم ...................جواب میده

ببعی میگه ...................به

دنبه داری ...................نه

سرده هوا ..................نه

گاوه میگه .................ما ( صداش هم کلفت میکنه خیلی بانمک میشه )

پیشی میگه .............مین او

کلاغه میگه .............دار دار

گنجیشکه میگه ..........جی

زنبوره میگه .............ویززززززززززززززززز(قبلا بانمک تر میگفت بیز وبیز و بیز )

 

اوه چقدر طولانی شد .مرسی از اینکه تحمل کردین و خوندین

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (3)

الناز مامان بنیا
1 اسفند 91 14:13
قربون اون لعت نامه برم من
الناز مامان بنیا
14 اسفند 91 16:06
قربونش برم من
آی تک
22 اردیبهشت 92 12:55
ای جوووووووووووونم جیگر بلبل زبونو بخورم من. خودم فداش